صفحة 8 من 8 الأولىالأولى ... 678
النتائج 71 إلى 80 من 80

الموضوع: حد هنا معاه أيفون؟

  1. #71
    An Oasis Pioneer
    الصورة الرمزية هنون
    الحالة : هنون غير متواجد حالياً
    رقم العضوية : 67
    تاريخ التسجيل : Apr 2006
    المشاركات : 6,708

    افتراضي

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة seeem مشاهدة المشاركة
    .

    إستنكار واضح ...

    هل السرقة أصبحت وجهة نظر ?
    يا حاج سيم , دعك من هذا النقاش العقائدى و الخلاف المذهبى هذا ....

    و معلوم بالضرورة ان كل برامج أبل ماكنتوش هى حلال السرقة فيهم .

    لأنهم ساندوا اسرائيل فى حرب لبنان ...
    واسعة ؟!!!
    طيب ساندوا أمريكا فى العراق .

    و لو مش مصدقنى , يبقى دعموا أمريكا فى أفغانستان.


    يعنى الواحد مش حيغلب , و الحجة موجودة بأذن الله .

    و المثل بيقول : اذا كان من ماكنتوش ......يبقى مايلزموش .


    عودة الى نصائح أخونا الأسكندرانى :

    ازاى أنزل البرنامج اللى بيسرق أبل ده ؟ ( ليس لغرض السرقة فى حد ذاتها )...
    و لكن حتى أنتقم لشهدائنا فى أفغانستان طبعا .

  2. #72
    An Oasis Citizen
    الصورة الرمزية linux
    الحالة : linux غير متواجد حالياً
    رقم العضوية : 5
    تاريخ التسجيل : Apr 2006
    الدولة : ماما أمريــــكا
    العمل : سمكرة اللحام و الشكمانات
    المشاركات : 1,459

    افتراضي

    يا أخوانا طالما الواحد منا نقر على "موافق" أثناء التسجيل في محل apple يعني موافق على العقد، ديننا الاسلامي يحترم العقود ولا أظن إن هناك فرق بين عقد مع مسلم، أو مسيحي أو يهودي أو حتى بدون ملة .. العقد عقد. لو احنا ضد مساعدة شركة لإسرائيل أو لإحتلال دولة أو ما شابه يبقى أولى أن نقاطع منتجاتهم من الأساس

    رمضان كريم
    إن لم تكن لي و الزمان شرم برم
    فلا خير فيك و الزمان ترالالي

  3. #73
    An Oasis Pioneer
    الصورة الرمزية هنون
    الحالة : هنون غير متواجد حالياً
    رقم العضوية : 67
    تاريخ التسجيل : Apr 2006
    المشاركات : 6,708

    افتراضي

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة linux مشاهدة المشاركة
    يا أخوانا طالما الواحد منا نقر على "موافق" أثناء التسجيل في محل apple يعني موافق على العقد، ديننا الاسلامي يحترم العقود ولا أظن إن هناك فرق بين عقد مع مسلم، أو مسيحي أو يهودي أو حتى بدون ملة .. العقد عقد. لو احنا ضد مساعدة شركة لإسرائيل أو لإحتلال دولة أو ما شابه يبقى أولى أن نقاطع منتجاتهم من الأساس




    رمضان كريم
    دول بيمضونا على بياض يا حاج سيم ....

    حاجة كده زى العقد بتاع " محمد ناجى عفش جدو ". و الشرع "القانون " أثبت أن اللى عمله جدو
    يبقى حلال حلال حلال .


    و بعدين يعنى هو مين قال لك أصلآ ان حد فينا مضى العقد فى شركة "أبل " و العياذ بالله .


    ده أحنا حيالله شاريين الأجهزة بتاعتنا " مضروبة " ...


    الصراحة يا حاج سيم انت بتفكرنى بأعلان " عمر خالد " بتاع قنوات الآيه آر تى .

    ثم ما رأى الشرع فى مبداء "الأحتكار "....
    مش برضه حرام .


    امضاء :

    مراسلكم من الصين الشعبية بلد الأجهزة و البرامج المضروبة ...الرفيق هنون , مناهض الأحتكار.
    :knight:

  4. #74
    An Oasis Citizen
    الحالة : Ehab Salem غير متواجد حالياً
    رقم العضوية : 261
    تاريخ التسجيل : Sep 2006
    الدولة : Canada-Toronto
    العمل : مهندس
    المشاركات : 941

    افتراضي

    أيه رأيكم في أندرويد يا أسيادنا

  5. #75
    An Oasis Pioneer
    الصورة الرمزية هنا و سيف
    الحالة : هنا و سيف غير متواجد حالياً
    رقم العضوية : 11929
    تاريخ التسجيل : Feb 2010
    المشاركات : 4,681

    افتراضي

    سوري دخلت غلط....قريتها في حد معاه افيون!! :wacko:



    لأ موش معايا ..لا ده...و..لا ده

  6. #76
    An Oasis Pioneer
    الصورة الرمزية SindBad
    الحالة : SindBad غير متواجد حالياً
    رقم العضوية : 174
    تاريخ التسجيل : Jul 2006
    الدولة : هوايا في وادي النيل
    العمل : مدرس ثانوي
    المشاركات : 8,862

    افتراضي

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ehab Salem مشاهدة المشاركة
    أيه رأيكم في أندرويد يا أسيادنا

    ازيك يا عم ايهاب

    يطلع ايه الاندروير ده...


    إنا لله وإنا إليه راحعون

  7. #77
    An Oasis Pioneer
    الصورة الرمزية SindBad
    الحالة : SindBad غير متواجد حالياً
    رقم العضوية : 174
    تاريخ التسجيل : Jul 2006
    الدولة : هوايا في وادي النيل
    العمل : مدرس ثانوي
    المشاركات : 8,862

    افتراضي

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عطر مشاهدة المشاركة
    كل مرة اقرا عنوان الموضوع افتكره "حد هنا معاه أفيون" :cry2:

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هنا و سيف مشاهدة المشاركة
    سوري دخلت غلط....قريتها في حد معاه افيون!! :wacko:



    لأ موش معايا ..لا ده...و..لا ده
    هوه ما يفرقش عن الافيون كتير...
    بل يمكن ادمان الايفون اصعب من الافيون

    انا لحد دلوقتي مش عارف استفيد منه وبفضل البلاك بيري عنه
    اسهل منه بالنسبة لي

  8. #78
    An Oasis Citizen
    الحالة : Ehab Salem غير متواجد حالياً
    رقم العضوية : 261
    تاريخ التسجيل : Sep 2006
    الدولة : Canada-Toronto
    العمل : مهندس
    المشاركات : 941

    افتراضي

    [align=right]
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SindBad مشاهدة المشاركة
    ازيك يا عم ايهاب

    يطلع ايه الاندروير ده...

    الله يسلمك يا سندباد

    أندرويد ده نظام تشغيل للهواتف الذكيه smart phones من إتتاج شركة جوجل و هو مفتوح المصدر و يعمل على هواتف عديده من شركات كثيره
    ينتشر إنتشار النار في الهشيم و يتوقع أن يتخطى أيفون بنهاية هذا العام ثم سيمبيان (نوكيا) في 2012

    أنا جبت أيفون من سنه و نص ... إستعملته فتره و معجبنيش فرجعته ... طبعا مع إحترامي و تقديري لمريديي أيفون و أبل

    بعد دراسات و تحليلات إخترت أندرويد و مستني تليفوي الجديد يوصل في البريد اليومين دول
    [/align]

  9. #79
    An Oasis Citizen
    الصورة الرمزية diab
    الحالة : diab غير متواجد حالياً
    رقم العضوية : 251
    تاريخ التسجيل : Sep 2006
    المشاركات : 1,646

    افتراضي

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ehab salem مشاهدة المشاركة
    أيه رأيكم في أندرويد يا أسيادنا
    الاندرويد نظام تشغيل جامد فعلا ولما بدأ مع جوجل نيكسوس هدد عرش السيمبيان العتيق
    ويندوز موبايل 6.5 مش قد كدة انا جايبة في موبايل اتش تي سي تتش تو
    بس ممكن تقارنه مع ويندوز موبايل 7 اللي لسة مجربتوش

    الايفون ده قصة لوحده

    تحياتي

  10. #80
    An Oasis Pioneer
    الصورة الرمزية SindBad
    الحالة : SindBad غير متواجد حالياً
    رقم العضوية : 174
    تاريخ التسجيل : Jul 2006
    الدولة : هوايا في وادي النيل
    العمل : مدرس ثانوي
    المشاركات : 8,862

    افتراضي

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ehab Salem مشاهدة المشاركة
    [align=right]

    الله يسلمك يا سندباد

    أندرويد ده نظام تشغيل للهواتف الذكيه smart phones من إتتاج شركة جوجل و هو مفتوح المصدر و يعمل على هواتف عديده من شركات كثيره
    ينتشر إنتشار النار في الهشيم و يتوقع أن يتخطى أيفون بنهاية هذا العام ثم سيمبيان (نوكيا) في 2012

    أنا جبت أيفون من سنه و نص ... إستعملته فتره و معجبنيش فرجعته ... طبعا مع إحترامي و تقديري لمريديي أيفون و أبل

    بعد دراسات و تحليلات إخترت أندرويد و مستني تليفوي الجديد يوصل في البريد اليومين دول
    [/align]
    اول مرة اسمع عنه والله يا ايهاب
    بس معلومة مفيدة
    ندور عليه

    شكراً يا باشا منورنا

صفحة 8 من 8 الأولىالأولى ... 678

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •