صفحة 6 من 8 الأولىالأولى ... 45678 الأخيرةالأخيرة
النتائج 51 إلى 60 من 76

الموضوع: الست غالية ...اجمد برنامج طبيخ في رمضان ..اخيرا برنامج طبيخ مش حيعقدني في عيشتي

  1. #51
    An Oasis Pioneer
    الصورة الرمزية الباش مهندسه
    الحالة : الباش مهندسه غير متواجد حالياً
    رقم العضوية : 1646
    تاريخ التسجيل : Aug 2007
    المشاركات : 3,911

    افتراضي



    In Egypt, Ghalia Alia Mahmoud is a new kind of TV chef

    Leila Fadel/WASHINGTON POST - Ghalia Ali Mahmoud, 33, a breakout Ramadan star in Egypt, hosts a live cooking show. The former maid and cook to the rich picks out tomatoes before her live show last week in Cairo.


    Only in the new Egypt could Ghalia Alia Mahmoud have become a celebrity.
    A woman from a poor neighborhood, she cooks in tin pots with no handles, on propane burners lit with a match, in a kitchen without measuring cups. She uses simple, cheap ingredients such as beans, pasta and vegetables, all she can afford.


    In the old Egypt, Mahmoud worked as a maid. But that was before Jan. 25, the beginning of the upheaval in which the destitute and the affluent stood shoulder to shoulder in Cairo’s Tahrir Square to force the ouster of a dictator and the end of a system that celebrated the elite while a huge underclass barely subsisted.
    Mahmoud’s rise was the inspiration of Mohamed Gohar, the founder of a new television station named for the day the revolution began. He plucked the 33-year-old from his sister’s kitchen, where she had been employed as a cook, and tasked her with teaching Egyptians to prepare dishes they can actually afford.
    With humor and down-home savings, Mahmoud has done it all with ease, becoming an unlikely symbol of a movement aimed at preserving the spirit of change and social justice in this country of more than 80 million people.
    “This channel is letting Egyptians see themselves,” said Gohar, a media veteran and founder of Channel 25, where the cooking show, which began Aug. 1, offers niche audiences an alternative to the more popular soap operas broadcast during the long days of Ramadan, the holy month when Muslims fast from dawn to dusk.
    On her show, Mahmoud cooks in a kitchen that looks like her own at home, whipping up homemade yogurt and the fava-bean mash known as ful. She is tasked with making a meal that could feed a hungry family for just $4; she’s as homespun as Rachael Ray, who hosts the Food Network’s travel show “$40 a Day.”
    “All women can cook. They’re smart, and they can do anything if they try,” Mahmoud tells viewers.
    At home, she feeds 15 people in her immediate and extended family on an income that even now does not exceed $200 a month. She cooks meat just once a week, because that’s all she and her husband, a minibus driver, can afford; on the show, meat is prepared only on Fridays.
    Growing up, she dreamed of getting married and being driven to her wedding in a new Mercedes. Instead, she ended up in a beat-up Fiat more than 20 years old. Her father died when she was a toddler; she and her eight siblings went to work as teenagers to provide for the family. A cousin went to college, but, lacking connections, he ended up working at a Kentucky Fried Chicken outlet.
    On camera, Mahmoud is genuine and bubbly. She measures out ingredients in cheap plastic cups and buys vegetables for the show at the market in her poor neighborhood of Waraa. She wears fuchsia jackets and polka-dot aprons; her face is plump and inviting.
    She reminds people of their favorite aunt, and her popularity has skyrocketed. Her Facebook page — which had to be set up by a producer, Habiba Hesham, because Mahmoud can’t afford the Internet or a computer — has drawn nearly 4,000 followers in less than two weeks. Hesham sees her as a future Oprah Winfrey, a poor girl who became an American icon.
    Children ask her questions and tell her they love her. Men propose. And someone set up a separate Web page calling for her to be president. Last week, chic women in a Mercedes, the kind of women who used to look right through her, called to her from their car.
    “Mrs. Ghalia, how do we make lentil soup?” they asked. She smiled. The world was changing for her.
    It is the subtle messages on her show that carry bigger lessons than the food. She offers to teach recipes to Coptic Christians who abstain from meat and dairy products during their time of fasting. She said she does it to prove that heightened sectarian tensions, which she believes are stirred up by the government, don’t exist in Egyptian neighborhoods.
    She is no longer unseen.
    “The government only treated the creme de la creme with respect, and the rest of us were invisible,” she said after a show this week. “I have so much hope that for my two girls, the country will be different.”











  2. #52
    An Oasis Pioneer
    الصورة الرمزية الباش مهندسه
    الحالة : الباش مهندسه غير متواجد حالياً
    رقم العضوية : 1646
    تاريخ التسجيل : Aug 2007
    المشاركات : 3,911

    افتراضي

    فيديو.. الست غالية: "يا بركة رمضان متطلعيش من الدار"

    كتبت- ناهد إمام: منذ 15 ساعة 46 دقيقة
    تواصل الشيف " غالية " تقديم برنامجها على قناة 25 الذى تقدم من خلاله وصفات الأكلات الشعبية المصرية على خلاف

    برامج الطبخ المعتادة التى تقدم ما لذ وطاب من أنواع الأكلات التى غالبا ما تكون مكلفة، ولا تناسب كل المستويات الاقتصادية. تشجع " غالية " السيدات المصريات على الاستغناء عن اللحوم، وابتكار أكلات بسيطة للتغلب على الأزمة الاقتصادية، والاقتصاد فى استخدام المواد الغذائية، وعدم الاعتماد على المقادير لأنها ترى أن " الطبيخ أسرار، وطيبة قلب " وليس مقادير على حد قولها .
    وتجيد غالية استخدام الأمثال الشعبية وتتولى شرحها وكأنها فى حالة " دردشة " مع المشاهدين، ومن أمثلة ذلك من احدى الحلقات: "والله يا جماعة ان لما بتخلص الانبوبة مش بزعل، عادى يعنى، المثل يقول ايه، العايط على الفايت نقصان عقل".


    وتغلّب غالية البساطة على كل شىء، بداية من مطبخ بيتها الذى تظهر فيه، وحتى الأدوات التى تستخدمها، وقلما تصمت " غالية " أثناء اعدادها الوجبات التى تقدمها فى برنامجها، فهى تتحدث طيلة البرنامج عن الفوائد الغذائية لما تقدمه، بالإضافة إلى الأمثال الشعبية، والنصائح الاجتماعية للزوجات، وربات البيوت، والجيران، إلخ كل ذلك بلغة دارجة بسيطة، وتتعامل غالية بحميمية مع المداخلات التليفونية التى تأتيها من السيدات والفتيات خلال البرنامج.
    أما صفحة الست غالية على الفيس بوك فقد استطاعت أن تجتذب ما يزيد على الـ6 آلاف معجب، وتقوم غالية بالتواصل مع جمهورها من خلال الصفحة، واستطلاع الآراء بشأن الأكلات التى تقدمها، ومواعيد البرنامج بعد رمضان، وتجديد فقراته.

    اقرأ المقال الأصلي علي بوابة الوفد الاليكترونية الوفد - فيديو.. الست غالية: "يا بركة رمضان متطلعيش من الدار"

  3. #53
    An Oasis Pioneer
    الصورة الرمزية الباش مهندسه
    الحالة : الباش مهندسه غير متواجد حالياً
    رقم العضوية : 1646
    تاريخ التسجيل : Aug 2007
    المشاركات : 3,911

    افتراضي


  4. #54
    An Oasis Pioneer
    الصورة الرمزية الباش مهندسه
    الحالة : الباش مهندسه غير متواجد حالياً
    رقم العضوية : 1646
    تاريخ التسجيل : Aug 2007
    المشاركات : 3,911

    افتراضي


  5. #55
    Banned
    الحالة : دكتور مهندس جمال الشربينى غير متواجد حالياً
    رقم العضوية : 10560
    تاريخ التسجيل : Nov 2009
    الدولة : مصر ومش Egypt
    العمل : خبير تحليل مشاكل من جذورها دكتوراه فى هندسة التآكل والحماية من المعهد الهندى للتكنولوجيا (التقنية)
    المشاركات : 7,863

    افتراضي

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أنس مشاهدة المشاركة
    بالمناسبة.. هو فعلا يقال ان الالمنيوم مش صحى والافضل البيركس

    ومن خلال التجربة اجد ان الطاجن الصعيدى الاصلى أو البرام فى الوجة البحرى

    اصح وافضل واطعم ارخص،، الطاجن فى الصعيد بيتصنع من الفاخر وبعد كدا

    بيتحرق وبعدا كدا بيتنقع او يدهن فى عسل اسود ويتحرق تانى،، وعند اول

    استخدام لازم يتحمر فيه بصلة بسمن وتترمى وبعدها يبقى خد صك الصلاحية

    وفعلا يعطى للطعام مذاق مختلف تماما... عيوبه سهوله الكسر ولو اتشرخ هيعمل

    دخان كتير جدا وهو على النار وعشان كدا محتاج معاملة خاصة

    بس الطبيعى يكسب.

    عزيزي أنس
    كلامك عن الطاجن البلدي ده 100% وأبصم علية بالعشرة ولكن يتميز عليه البيركس بأن هناك أنواع منه تصلح داخل الفرن (لهب غير مباشر) وخارجه على اللهب المباشر ....وبس خلاص !

  6. #56
    An Oasis Pioneer
    الصورة الرمزية الباش مهندسه
    الحالة : الباش مهندسه غير متواجد حالياً
    رقم العضوية : 1646
    تاريخ التسجيل : Aug 2007
    المشاركات : 3,911

    افتراضي

    الاســـم:	333.jpg
المشاهدات: 244
الحجـــم:	66.0 كيلوبايتالاســـم:	333.jpg
المشاهدات: 244
الحجـــم:	66.0 كيلوبايت

  7. #57
    An Oasis Pioneer
    الصورة الرمزية الباش مهندسه
    الحالة : الباش مهندسه غير متواجد حالياً
    رقم العضوية : 1646
    تاريخ التسجيل : Aug 2007
    المشاركات : 3,911

    افتراضي


  8. #58
    An Oasis Pioneer
    الصورة الرمزية الباش مهندسه
    الحالة : الباش مهندسه غير متواجد حالياً
    رقم العضوية : 1646
    تاريخ التسجيل : Aug 2007
    المشاركات : 3,911

    افتراضي


  9. #59
    An Oasis Pioneer
    الصورة الرمزية الباش مهندسه
    الحالة : الباش مهندسه غير متواجد حالياً
    رقم العضوية : 1646
    تاريخ التسجيل : Aug 2007
    المشاركات : 3,911

    افتراضي


  10. #60
    Banned
    الحالة : دكتور مهندس جمال الشربينى غير متواجد حالياً
    رقم العضوية : 10560
    تاريخ التسجيل : Nov 2009
    الدولة : مصر ومش Egypt
    العمل : خبير تحليل مشاكل من جذورها دكتوراه فى هندسة التآكل والحماية من المعهد الهندى للتكنولوجيا (التقنية)
    المشاركات : 7,863

    Lightbulb

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الباش مهندسه مشاهدة المشاركة

    التعليقات على المنشور في الجزيرة مجرد تعليقات عاطفية وغير عقلانية وفيها معايرة للجزيرة لأنها نقلت الخبر من صحيفة أمريكية من من المعلقين لاحظ الحلل الألومنيوم في مطبخ الست غالية فضيحتنا العلمية والصحية في العالم كله أو يمكن الخواجات لاحظوا ذلك وقالوا يموتوا المصريين في ستين داهية وخليهم غرقانين في بحور جهلهم ....وبس خلاص!


    تعليقات القراء
    التعليقات المنشورة لا تعبر عن رأي الجزيرة وإنما تعبر عن رأي أصحابها
    6
    اشرف العطار
    مصرى
    سبحان الله هوه احنا ما نعرفش نصنع نجوم او لو فيه نجوم ما نظهرهمش غير لما الغرب يدينا اشارة البدء كان ممكن الجزيرة تهتم بالموضوع وكان ها تكون الست دى مشهورة برده ولا احنا ما نهتمش بحد مغمور غير لما نحس ان الغير بيهتم بيه عمرنا ما ها نلاقى حد يقدرنا غير لما نقدر نفسنا احنا الاول وكل الشكر للسيدة الفاضلة غالية
    5
    اشرف سعد عبد المعطى
    القاهرة
    هى دى بنت مصر الحقيقية ست شاطرة ومحبوبة من الشعب المصرى
    4
    عابر سبيل
    القاهرة
    خبر قديم منقول من صحيفة أمريكية
    3
    صدقت يارقم 1
    Seattle WA
    والله صدقت يارقم 1 وياريت الاعلام فقط هو اللى متخلف
    2
    حامد عيد سراج
    بورسعيد
    هى دى مصرنا الحقيقيه الواقعيه المنطقيه البسيطه الراضيه المرضيه عايزين نشوف على شاكلتها كل البرامج المصريه الهادفه التربويه لثعليم البسطاء اداب السلوك والتعامل والحفاظ على المال العام وانتقاء الالفاظ لنزيل الاثار المدمره التى تركهااعلام ماقبل الثوره وتشجيع كل الشخصيات المماثله فى كل مكان ومجال ان تكون نمذجا رائدا فى مجاله ونرى شخصية الفنى النموذجى والسائق والفلاح والعامل ونماذج لكل المهن فهم الابطال الحقيقيين للمجتمع ونسيج الشعب المصرى المهمش ولا نريد برامج العاهرات والخيانات الزوجيه والسفاهات
    1
    عيب عليكن
    aaaaa
    تخلف الاعلام العربي لا ينقل الاحداث الا بعد عرضها بوسائل الاعلان الغربية

صفحة 6 من 8 الأولىالأولى ... 45678 الأخيرةالأخيرة

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •