صفحة 32 من 32 الأولىالأولى ... 22303132
النتائج 311 إلى 314 من 314

الموضوع: #تهييسه_مع_طشت_النسكافيه

  1. #311
    An Oasis Pioneer
    الصورة الرمزية hopsan
    الحالة : hopsan متواجد حالياً
    رقم العضوية : 195
    تاريخ التسجيل : Aug 2006
    الدولة : البلد اللى هى ماريه و ترابها زعفران
    العمل : بحار و بيحب البحر
    المشاركات : 23,377

    افتراضي

    #تهييسه_مع_طشت_النسكافيه

    فى الشرق الأسيوى ناحيه بحر الصين على شفا حرب نوويه و الدنيا مقلوبه هناك .... هنا فى الشرق الأوسط محدش مهتم و لا فى دماغه و كفايه علينا مشاكلنا البينيه

    حرب كلاميه بين كوريا الشماليه و أمريكا و السبب هو التجارب الصاروخيه لكوريا الشماليه مما أثار الإستفزاز الأمريكى الذى مدد و أعلن عن عقوبات إقتصاديه جديده بالإضافه للعقوبات الأمميه المستجده و أخيرا ( الشبه تخلى من الجانب الروسى و الصينى ) مما أثار حفيظه الكوريين بزياده التجارب الصاروخيه فى البحر أمام كوريا الجنوبيه نتج عن ذلك إختراع مناورات بحريه أمريكيه كوريا الجنوبيه مكان التجارب الصاروخيه لكوريا الشماليه ... قووووم تفتأ ذهن الشماليين بنقل حقل تجاربهم الصاروخيه بجوار جزيره جوام ذات الملكيه الأمريكيه منذ سنه 1898و هى تقع بين هاواى و الفلبين فى المحيط الهادى .. يعنى تعبر الصواريخ فوق اليابان و تسقط أمام الجزيره التى بها قواعد عسكريه أمريكيه ... و تحاول الصين الآن مع روسيا من جهه و المانيا من جهه أخرى بنزع فتيل الأزمه التى فى درجه الإحمرار و يمكن أن ينفلت الزمام فى أى لحظه و العالم مش هيلحق يلبس إسود



    مكتوب على موج البحر منذ ولدت ... بأنك للبحر مالك

    سيان تعيش على شط البر... أو فى قوقعه البحر فإنك هالك

  2. #312
    An Oasis Pioneer
    الصورة الرمزية hopsan
    الحالة : hopsan متواجد حالياً
    رقم العضوية : 195
    تاريخ التسجيل : Aug 2006
    الدولة : البلد اللى هى ماريه و ترابها زعفران
    العمل : بحار و بيحب البحر
    المشاركات : 23,377

    افتراضي

    #تهييسه_مع_طشت_النسكافيه

    لو سألونى ... و بعد النحنحه و قول فى الحقيقه و فى الواقع المفروض من وجهه نظرى ألا يمس الدستور و طبيعى حصول السيسى على فتره ثانيه كونه الوحيد على الساحه الحاصل على زخم شعبى و لكن عليه تعين نائب رئيس فى تلك الفتره .. و أكيد سيكون مستقيلا من المؤسسه العسكريه ( صبحى , العصار , الوزير ) ... الذى سينتخب لاحقا رئيسا للدوله من قبل الدولجيه .. و سلمولى على الصاوره و الإخوان و الرئيس المدنى

  3. #313
    An Oasis Pioneer
    الصورة الرمزية hopsan
    الحالة : hopsan متواجد حالياً
    رقم العضوية : 195
    تاريخ التسجيل : Aug 2006
    الدولة : البلد اللى هى ماريه و ترابها زعفران
    العمل : بحار و بيحب البحر
    المشاركات : 23,377

    افتراضي

    #تهييسه_مع_طشت_النسكافيه

    شهر أغسطس هو الشهر الوحيد اللى ينطبق عليه المثل القائل

    ضاقت فلما استحكمت حلقاتها فرجت وكنت أظنها لا تفرج

    إحنا فى أستحكمت من نص الشهر اللى فات

  4. #314
    An Oasis Pioneer
    الصورة الرمزية hopsan
    الحالة : hopsan متواجد حالياً
    رقم العضوية : 195
    تاريخ التسجيل : Aug 2006
    الدولة : البلد اللى هى ماريه و ترابها زعفران
    العمل : بحار و بيحب البحر
    المشاركات : 23,377

    افتراضي

    #تهييسه_مع_طشت_النسكافيه

    البطاله فى مصر مقنعه .. يعنى لو حقيقى شغرت كل الوظائف المعروضه لن يكون هناك بطاله بالمعنى المفهوم ... طيب ليه الشباب متنطع على القهاوى و خالى شغل ؟

    # هى القهاوى تقبل بمن يجلس عليها بدون مشاريب ؟ ...

    # هو الشاب من دولم يقدر يكون موبيله بدون رصيد ؟

    # هو الشاب من دولم يقدر يمشى خطوتين بدون سيجاره فى إيده ؟

    # هو الشاب من دولم يحتمل أن تنظر له فتاه بدون البوف اللى بالجل على شعره ؟

    هيجيب منين الشاب من دولم فلوس لكل ده و هو فى سن العمل فحين أى شاب فى أى دوله أوروبيه كانت أم أمريكيه أو أسيويه الشاب من دولم بيصرف على نفسه و بيسكن بره بيت أهله و يعيش حياته و يزور أهله فى المناسبات و هوب يعزمهم على فرحه .... ليه الشاب عندنا لازق فى أمه و يمتص دم أبوه لآخر قطره و فى الآخر لما نطالع إحصائيه السكان نجد كم العنوسه المرعب ( العانس هى الفتاه البكر التى لم يسبق لها الزواج ) هذا غير المطلقات و الأرامل و كم الشباب الذى فقد حتى الأمل فى الزواج من أى منهم و تكوين أسره ..

    إنفجار سكانى مع خلل فى المنظومه الأسريه و الإجتماعيه و الإصرار عليهما

    أين العيب ؟ ..... العيب يكمن فى الثقافه الشعبيه .... مش عيب نبص بره و نشوف الدنيا ماشيه إزاى

صفحة 32 من 32 الأولىالأولى ... 22303132

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •