صفحة 50 من 50 الأولىالأولى ... 40484950
النتائج 491 إلى 500 من 500

الموضوع: #تهييسه_مع_طشت_النسكافيه

  1. #491
    An Oasis Pioneer
    الصورة الرمزية hopsan
    الحالة : hopsan غير متواجد حالياً
    رقم العضوية : 195
    تاريخ التسجيل : Aug 2006
    الدولة : البلد اللى هى ماريه و ترابها زعفران
    العمل : بحار و بيحب البحر
    المشاركات : 23,575

    افتراضي



    #تهييسه_مع_طشت_النسكافيه
    و قبل مغادره ماكغون أرض المحروسه إجتمع ب 14 خائن فى منزل السفير الفرنسى تحت مسمى لكاء مع صيع المدونين المصريين و ذلك على مائده غذاء و الذى كان
    - سلاطة فرنسية
    - سمك ، وخضروات بالطريقة الفرنسية
    - سلطة فاكهة بالفروالة
    - حلويات
    - قهوة
    - نبيذ
    لم تصرح السفاره الفرنسيه حتى الآن بفحوى الإجتماع بقدر ما خرج به المدونون ذاتهم
    تداول معلومات ذات شأن محلى حتى لو كانت متوفره علنا مع جهه خارجيه تعد خيانه .. قولا واحدا



    مكتوب على موج البحر منذ ولدت ... بأنك للبحر مالك

    سيان تعيش على شط البر... أو فى قوقعه البحر فإنك هالك

  2. #492
    An Oasis Pioneer
    الصورة الرمزية hopsan
    الحالة : hopsan غير متواجد حالياً
    رقم العضوية : 195
    تاريخ التسجيل : Aug 2006
    الدولة : البلد اللى هى ماريه و ترابها زعفران
    العمل : بحار و بيحب البحر
    المشاركات : 23,575

    افتراضي



    #تهييسه_مع_طشت_النسكافيه
    على غرار الهرى و الهبد الحاصل اليومين دولم بصدد تغيير الدستور و تنقيحه و تعديل مده الرئاسه
    أنا رافض تعديل الدستور و أنا دولجى و أعلم أن مصر فى إيد أمينه و لن يخرج الرئيس القادم من دائره صغيره معلومه للبعض .. و لكن عدم العبث بالدستور و إلتزام الرئيس به و بالمده المقرره له دستوريا سيغلق الباب أمام صراصير المشهد و يعيدهم للبلاعات التى أتو منها ... سياسه البلد لن تتغير مالم يتغير الشعب .. و برضه لسه بدرى على الرئيس المدنى ..
    لما يبقى عندنا المعنى الحرفى و الضمنى لكلمه أحزاب و على الأقل حزبان قويان لهما بصمات فى الشارع و ( ملمسين مع المواطن ليس بغرض الشو و صورنى و أنا أعطيهم زيت و سكر ) .. و الأهم من هذا و ذاك أن تكون لمصر سياسه عامه واحده ثابنه لا يحيد الحزب عنها و لا تتغير بتغير الرئيس .. ساعتها فقط نستطيع القول بأن هناك رئيس مدنى قادم ...
    عدا ذلك فالجيش أولى بمصر
    جهل + ديموقراطيه = مصيبه سودا

  3. #493
    An Oasis Pioneer
    الصورة الرمزية hopsan
    الحالة : hopsan غير متواجد حالياً
    رقم العضوية : 195
    تاريخ التسجيل : Aug 2006
    الدولة : البلد اللى هى ماريه و ترابها زعفران
    العمل : بحار و بيحب البحر
    المشاركات : 23,575

    افتراضي



    #تهييسه_مع_طشت_النسكافيه
    بالمناسبه حمله خليها تصدى ... إجماع الناس فيها لم يكن بغرض النيه الراغبه فى الإجماع لإسقاط التجار و جشعهم و إلا كانت نجحت كل حملات المقاطعه السابقه ( حتى التى فيها دعما لرسول الله )
    و إنما فقط فقط أنا أنتظر إنخفاض الأسعارلكى لا أدفع أكثر مما ينبغى ... إذا العمليه فى الأساس فرديه فى شكل جماعى .... المبدأ أنا و من بعدى الطوفان هو السائد فى المجتمع المصرى ...
    حقيقه نقرها و لا نضحك على أنفسنا

  4. #494
    An Oasis Pioneer
    الصورة الرمزية hopsan
    الحالة : hopsan غير متواجد حالياً
    رقم العضوية : 195
    تاريخ التسجيل : Aug 2006
    الدولة : البلد اللى هى ماريه و ترابها زعفران
    العمل : بحار و بيحب البحر
    المشاركات : 23,575

    افتراضي



    #تهييسه_مع_طشت_النسكافيه
    للناسى ... تركيا بعد ما أسهمت مساهمه عظيمه فى إدخال الناتو لليبيا و تدمير بنيتها التحتيه .. و الحقيقه صرفت مبالغ خياليه ما بين تمكين و دعم الإرهابيين فى الداخل الليبيى بالتعاون القطرى و فى النهايه فازت بعقود إعمار ليبيا بعشرات المليارات الدولارات و لم تترك لمصر شيئا .... و يشاء السميع العليم أن يأتى الزمن اللى ما تسوى تلك العقود ثمن الحبر الذى كتب به ... وآدى القفا رقم .. على قفاك يا إردو

  5. #495
    An Oasis Pioneer
    الصورة الرمزية hopsan
    الحالة : hopsan غير متواجد حالياً
    رقم العضوية : 195
    تاريخ التسجيل : Aug 2006
    الدولة : البلد اللى هى ماريه و ترابها زعفران
    العمل : بحار و بيحب البحر
    المشاركات : 23,575

    افتراضي

    #تهييسه_مع_طشت_النسكافيه

    المرحوم الشهيد السادات سابق عصره عندما قال الديموقراطيه برضه لها أنياب ..

    ماهى الديموقراطيه اللى إحنا لسه على أعتابها و التى قال عنها طيب الذكر عمر سليمان أننا لا نصلح لها ( فى الوقت الحاضر ) عباره عن باكدج واحد .. بنستعمل أسوأ معطياتها و أحقر أدولتها و ربما أنبلها هى فضح الطرف الآخر مادام إقترف خطأ يستحق عنه عقوبه أو إزاحه عن منصب سياسى و حرق كروته و يلزم منزله فى أفضل الحالات مالم يحاكم و يسجن على أثرها و هذا ما حدث لرموز الإسلام السياسى سواء لحزب النور أو الإخوان و غيرهم و غيرهم حتى وصلنا ل خالد يوسف إعتمادا على المثل الإنجليزى القائل everyone has a skeleton in the closet

    بمعنى كل واحد عامل عمله يخجل منها أو عنده سر خطير .. شطاره الطرف الآخر أنه يحفر و يبحث عن الدليل المادى ( skeleton ) ليعلنه و يحرقه و يزيحه عن المشهد و هذا ما يحدث فى بلاد تحتضن الديموقراطيه ... بالمناسبه الديموقراطيه لا تسقط من السماء كسقوط المطر فهى أخذت عقود لتراها كما تراها الآن

  6. #496
    An Oasis Pioneer
    الصورة الرمزية hopsan
    الحالة : hopsan غير متواجد حالياً
    رقم العضوية : 195
    تاريخ التسجيل : Aug 2006
    الدولة : البلد اللى هى ماريه و ترابها زعفران
    العمل : بحار و بيحب البحر
    المشاركات : 23,575

    افتراضي

    #تهييسه_مع_طشت_النسكافيه

    و لأنه كده كده ملطوط و مسحوب منه الحصانه و بفضيحه قال يعملها بجميله و يرفض التعديل الدستورى علشان يكون بطل معارضه و يبقى عنده بهاليل يدافعون عنه

    طيب يكمل المشوار و يفضل فى البلد و يتحبس و يبقى رمز و أيقونه ؟

    لا يا عم ده عنده الدسك و مش حمل سجن و بهدله فى سبيل الوطن ..

    يعنى بعد ما كان هارون الرشيد وذات اليمين رز بالمكسرات و ذات الشمال مهلبيه بالعسل... عايزه فى الآخر ينام عالبورش ؟ .. ده حتى يبقى فال وحش

  7. #497
    An Oasis Pioneer
    الصورة الرمزية hopsan
    الحالة : hopsan غير متواجد حالياً
    رقم العضوية : 195
    تاريخ التسجيل : Aug 2006
    الدولة : البلد اللى هى ماريه و ترابها زعفران
    العمل : بحار و بيحب البحر
    المشاركات : 23,575

    افتراضي

    #تهييسه_مع_طشت_النسكافيه

    قال : شهيره خلعت الحجاب
    شهيره : أخص عليك و حسبى الله و نعم الوكيل .. أنا لسه محجبه و سوهير كمان
    قال : أومال إيه يا فنانه الصوره مع سهير رمزى و مصمم الأزياء هانى البحيرى ؟
    شهيره : ده هانى ... عيب عليك تفكر فيه كده .. ده كيوت خالص
    قال : أنا قلت كده برضه
    شهيره : قلت إيه ؟ ... إنى مقلعتش الحجاب ؟
    قال : حجاب إيه ؟ .... إن هانى كيوت

  8. #498
    An Oasis Pioneer
    الصورة الرمزية hopsan
    الحالة : hopsan غير متواجد حالياً
    رقم العضوية : 195
    تاريخ التسجيل : Aug 2006
    الدولة : البلد اللى هى ماريه و ترابها زعفران
    العمل : بحار و بيحب البحر
    المشاركات : 23,575

    افتراضي

    #تهييسه_مع_طشت_النسكافيه
    أحد الأسباب الهامه اللتى جعلت السيسى يصرف عشرات الملايين من الدولارت زياده عن المقرر إستعجالا لبدء إنتاج ظهر و قبلها سرعه ترسيم الحدود مع قبرص و اليونان و بعدها إنشاء حلف الطاقه ليصل الغاز لأوروبا و الإستقرار على هذا النحو قبل حلول عام 2023 .. و إنتهاء معاهده لوزان التى تمنع تركيا من التنقيب و التعدين و تجد الحدود مرسومه و الإنتاج شغال فلا يحق لها البلطجه أو المطالبه بحصه من الكعكه لأنها ستجد الإتحاد الأوروبى فى ظهر خط الغاز دفاعا عنه .... و آدى قفا سيساوى لم ينتبه له الكثير

  9. #499
    An Oasis Pioneer
    الصورة الرمزية hopsan
    الحالة : hopsan غير متواجد حالياً
    رقم العضوية : 195
    تاريخ التسجيل : Aug 2006
    الدولة : البلد اللى هى ماريه و ترابها زعفران
    العمل : بحار و بيحب البحر
    المشاركات : 23,575

    افتراضي

    #تهييسه_مع_طشت_النسكافيه

    البجاحه لها ناسها ...

    مصر أبلغت الجانب الغزاوى مره و إثنان و خمناشر بلاش أنفاق و قالو تمام يا فندم .. و إستمروا فى الحفر

    مصر أبلغت الجانب الغزاوى لو إستمر الحفر سنغرق أنفاقكم بماء البحر و قالو تمام يا فندم و هم ينظرون لبعض و يضحكون

    مصر أغرقت أنفاقهم بماء البحر الذى طبل أراضيهم و بورها و موت أشجار الزيتون و ملح أبارهم و صرخوا و إستغاثوا بالإتحاد الأوروبى و الخليج و حلفوا بكل ما هو مقدس بألا يحفروا و هم يغمزون لأنفسهم

    أمس كان هناك نفق ضحم يسمونه النفق التجارى إكتشفه الجيش و فجره و كان به 9 عمال قيل أنهم مفقودون

    اليوم فقط أعلنت فرق الإنقاذ و الدفاع المدنى إنقاذ آخر العمال التسعه و أن الجميع بخير ..

    كووول ده حماده ... الحماده التانى الذى أستغربه هو المتعاون المصرى فى الجانب الآخر من النفق مازال موجود و يتحدى الدوله ... أرجو أن تعود مضخات البحر مره أخرى أفضل من التفجير .. هذا الذى يؤلمهم

  10. #500
    An Oasis Pioneer
    الصورة الرمزية hopsan
    الحالة : hopsan غير متواجد حالياً
    رقم العضوية : 195
    تاريخ التسجيل : Aug 2006
    الدولة : البلد اللى هى ماريه و ترابها زعفران
    العمل : بحار و بيحب البحر
    المشاركات : 23,575

    افتراضي

    #تهييسه_مع_طشت_النسكافيه

    جبت لب و سودانى و عملت فشار فى البيت و فتحت بورنامج الحكايه عمرو أديب و وطيت صوت التليفزيون علشان الألفاط +28 وتعشمت فى سهره فرش الملايه ل عيلاء موبارك .. إنه يقول حاجه ؟ .. أبدا .. إنه يشير لحاجه ؟ .. أبدا ... قلت فى عقل بالى .. يبقى الجدع اللى جاب سيره لعب عمرو أديب فى البورصه و أسهم رامى لكح حقيقيه .. و دى فيها كلابوش علشان كده بلع جزمه و طاطى طاطى علشان الريح تعدى ... جتهم الهم هم الثلاثه .. خساره اللب و السودانى فيكم

صفحة 50 من 50 الأولىالأولى ... 40484950

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •